BMW
Diagnostika, programování, kódování, aktualizace software
Používáme
originální diagnostiku ISTA a BMW ICOM.
Provádíme:
Programování
a kódování jednotek. Aktualizace, dostavby, změny výbav, výměny
vadných jednotek. Většinou jsme schopni použít i starší řídící jednotku a
přizpůsobit ji pro použití ve vašem BMW.
Instalace
českého menu i do navigací, které tuto možnost nemají od výrobce.
Adaptace
automatických převodovek.
Deaktivace
vadných komponent v softwaru jednotky motoru (např. EGR ventil, klapky v sání (Swirl
flaps),
DPF, Adblue). Je to sice až krajní řešení, ale
i toto umíme. Odpovědnost za stav těchto emisních komponent je na majiteli
vozu.
Nastavení
komfortních funkci, např.:
Denní
svícení
Aktivace
blikání směrových světel / blinkry při zamykání/odemykání
Aktivace
/ deaktivace pípání bezpečnostních pásů
Deaktivace
systému Start/Stop
Kódování
BMW z USA na evropské normy
Různé
nastavení servisních intervalů
Zapnutí
/ vypnutí kontroly vypálených žárovek (při LED osvětlení)
Automatické
sklápění zpětných zrcátek při zamknutí
Otevření
/ zavření víka kufru tlačítkem na ovladači a v interiéru
a
mnoho dalších…
Aktualizace
navigace
Vaše
BMW má jednu z nejlepších navigací vůbec.
Jistě
nechcete bloudit nebo trčet v koloně díky neprůjezdné komunikaci nebo jet „po
poli“, protože váš vůz nezná cestu po které právě jedete. K tomu je zapotřebí
pravidelně aktualizovat mapy navigace někdy i navigační software.
Nechcete
se tím trápit sami? Není nic jednoduššího, svěřte tuto práci nám.
Servisní
prohlídky a mechanické opravy
BMW nahradilo pevné intervaly
údržby individuálními servisními prohlídkami, které vycházejí ze skutečného
stavu vozu. Na základě senzorů a monitoringu funkce Condition
Based Service
(CBS) určuje požadavky na údržbu Vašeho vozu.
Sami
si můžete kdykoliv zobrazit na
kontrolním displeji ve voze zbývající kilometry a časy na údržbu včetně všech i
legislativně daných termínů, do nichž musí být servis proveden:
Motorový olej
Brzdové destičky: samostatně
přední a zadní
Brzdová kapalina
Servisní prohlídka vozu
Zákonem vyžadované inspekce STK a
Emise
Kromě toho si Váš vůz průběžně
ukládá všechny informace o požadavcích na servis během jízdy do dálkového
ovládání (klíče od vozidla). Může se jednat nejen o požadavky na běžnou údržbu,
ale i signalizaci poruch.
Při dohodnuté servisní prohlídce
si tyto informace přečteme, celkově zkontrolujeme stav Vašeho vozu a vypracujeme
nabídku skutečně potřebných prací.
Podle rozsahu provedeme na místě nebo dohodneme vyhovující termín.
Pokud vůz požaduje výměnu
motorového oleje, neznamená to, že
je potřeba pouze toto. Podle záznamů uložených v klíči se dozvíme, jestli je
potřeba měnit i palivový a vzduchový filtr, zapalovací svíčky apod.
Na
přání zákazníka jsme schopni diagnostikou upravit intervaly prohlídek na kratší
režim.
Po
provedení plného rozsahu servisních prací dle požadavku zaneseme tyto úkony do
online servisní historie BMW.
Výměna
oleje v automatické převodovce
BMW tvrdí zákazníkům, že náplň v převodovce i diferenciálech je „doživotní“.
Výrobce většiny převodovek používaných v BMW je firma ZF. Ta už ovšem má trochu odlišný názor na doživotní náplň a při ztížených provozních podmínkách nařizuje měnit olej každých 80000 – 120000 km nebo co 8 let. Paradoxně jednou z těchto podmínek ztíženého provozu je i častá jízda po dálnicích.
Pokud nechcete, aby život těchto komponent skončil po dobu vašeho vlastnictví, VYMĚŇTE NÁPLNĚ.
Výměna
oleje v automatické převodovce BMW zahrnuje tyto služby:
Výměna oleje v automatické převodovce. U ZF převodovek používáme originální oleje ZF Lifeguard. Popřípadě oleje Ravenol u převodovek Aisin.
Provádíme jak běžnou výměnu, tak i dynamickou výměnu oleje s proplachem.
Výměna integrovaného filtru automatické převodovky za originální filtr ZF.
Příčně montované převodovky od výrobce Aisin použité například v BMW X1, X2, Active Tourer, Mini Cooper a dalších, nemají vyměnitelný filtr oleje. Zde je opravdu potřeba měnit olej.
Diagnostika
vozidla.
Reset adaptačních hodnot převodovky, uvedení převodovky do továrního nastavení (na přání zákazníka).
Volitelné
služby:
Výměna oleje v xDrive včetně resetu a kalibrace spojky.
Výměna oleje v diferenciálu vpředu a vzadu.
Týká se zejména převodovek 6HP19, 6HP21, 6HP26, 6HP28, 8HP70, 8HP75, 8HP76, 8HP45, 8HP50, GA6F21, GA6F22, GA8G45 ale i dalších.
Výměny rozvodových řetězů
Další
součást vašeho BMW, kterou výrobce považuje za celoživotní. Opak je pravdou.
Slyšíte-li při jízdě podezřelé zvuky nebo už od poslední výměny uběhlo hodně kilometrů, neodkládejte výměnu rozvodových řetězů. I u
nich totiž dochází k pozvolnému roztahování a opotřebování. Poškozený a nefunkční rozvodový řeťez dokáže nenávratně poškodit
motor Vašeho BMW.
Výměna rozvodových řetězů je
doporučena za každých
200 000 najetých km.
Rozvodové řetězy podléhají designovým změnám, výměna
proto není u všech modelů stejná a stejně náročná. Jedná se o
časově a finančně náročnější zásah.
Opravy xDrive VTG
rozvodovek
Písmeno X značí pohon
všech kol u
automobilky BMW
a můžete jej mít v každém modelu.
U vozů BMW
s označením xDrive je pohon
na všechna kola řešen rozvodovkou VTG.
Porucha xDrive VTG se projevuje
při prudké akceleraci škubáním,
popřípadě při jízdě v zatáčce.
Předcházejte těmto problémům a nechávejte si vyměnit kompletní náplně v těchto komponentech vždy při výměně převodového oleje. Doživotní náplň zde opět nefunguje.
Pokud
po diagnostice závady zjistíme potřebu opravy VTG, je to řešitelné za několik
dní a vaše BMW bude zase fit.
Zvýšení
výkonu vašeho BMW
Chiptuning se týká řídící
jednotky, která má na starosti motor a vstřikování. V té je uložen
software, podle kterého se řídí množství vstřikovaného paliva, předstih, předvstřik, plnicí tlak turbodmychadla, tedy
všechny komponenty, které mají vliv na výkon motoru a jeho kroutící moment.
Chiptuning spočívá v tom, že se nastavení
softwaru změní, a to samozřejmě tak, aby motor dosahoval vyššího výkonu,
krouticího momentu a ideálně měl i menší spotřebu.
Každé
pro má i svá proti. Změna parametrů řídicí jednotky motoru se může projevovat
vyšší tepelnou zátěží a tedy kratší životností oleje,
potažmo turbodmychadla, snížení životnosti spojky a převodovky zejména
automatické, přetížením brzdného systému, atd.
Váš
vůz chápejte jako celek, který musí být plus mínus vyvážený a hlavně technicky
způsobilý takové změně. Před každou úpravou projde vůz vstupní diagnostikou,
zda nic nebrání navýšení výkonu. Změny v softwaru musí být provedeny správně a
do té míry, aby se maximálně předešlo zvýšenému opotřebení mechanických
komponent.
Stále
máte zájem? Přijďte se poradit. Pokud se rozhodnete do toho jít, můžeme Vám
tuto službu poskytnout.
Tuto
službu jsme schopni realizovat na většině přeplňovaných motorů řad E, F a G
vyrobených před 6/2020.
Poradenství
Konzultace
před koupí ojetého staršího vozu zahrnuje:
Prověření
technického stavu.
Zjištění,
zda byl vůz v minulosti havarován - případně jak je opraven.
Porovnání
stavu ujetých kilometrů s databází servisní historie BMW.
Kontrolu
automobilu nejen diagnostikou, ale dokážeme odhalit spoustu skrytých
nedostatků.