Naše služby

Dostaneme vás zpět na cestu

Kontaktujte nás

Adresa

Jan Kaspřík

BMW4U nezávislý autoservis

Československé armády 360

735 51 Bohumín

Telefon
E-mail

BMW Diagnostika, programování, kódování, aktualizace software

  • Používáme originální diagnostiku ISTA a BMW ICOM.
  • Provádíme:
    • Programování a kódování jednotek. Aktualizace, dostavby, změny výbav,  výměny vadných jednotek. Většinou jsme schopni použít i starší řídící jednotku a přizpůsobit ji pro použití ve vašem BMW.
    • Instalace českého menu i do navigací, které tuto možnost nemají od výrobce.
    • Adaptace automatických převodovek.
    • Deaktivace vadných komponent v softwaru jednotky motoru (např. EGR ventil, klapky v sání (Swirl flaps), DPF, Adblue). Je to sice až krajní řešení, ale i toto umíme. Odpovědnost za stav těchto emisních komponent je na majiteli vozu.
    • Nastavení komfortních funkci, např.:
      • Denní svícení
      • Aktivace blikání směrových světel / blinkry při zamykání/odemykání
      • Aktivace / deaktivace pípání bezpečnostních pásů
      • Deaktivace systému Start/Stop
      • Kódování BMW z USA na evropské normy
      • Různé nastavení servisních intervalů
      • Zapnutí / vypnutí kontroly vypálených žárovek (při LED osvětlení)
      • Automatické sklápění zpětných zrcátek při zamknutí
      • Otevření / zavření víka kufru tlačítkem na ovladači a v interiéru
      • a mnoho dalších…

Aktualizace navigace

  • Vaše BMW má jednu z nejlepších navigací vůbec.
  • Jistě nechcete bloudit nebo trčet v koloně díky neprůjezdné komunikaci nebo jet „po poli“, protože váš vůz nezná cestu po které právě jedete. K tomu je zapotřebí pravidelně aktualizovat mapy navigace někdy i navigační software.
  • Nechcete se tím trápit sami? Není nic jednoduššího, svěřte tuto práci nám.

Servisní prohlídky a mechanické opravy


  • BMW nahradilo pevné intervaly údržby individuálními servisními prohlídkami, které vycházejí ze skutečného stavu vozu. Na základě senzorů a monitoringu funkce Condition Based Service (CBS) určuje požadavky na údržbu Vašeho vozu.
  • Sami si můžete kdykoliv zobrazit na kontrolním displeji ve voze zbývající kilometry a časy na údržbu včetně všech i legislativně daných termínů, do nichž musí být servis proveden:
    • Motorový olej
    • Brzdové destičky: samostatně přední a zadní
    • Brzdová kapalina
    • Servisní prohlídka vozu
    • Zákonem vyžadované inspekce STK a Emise
  • Kromě toho si Váš vůz průběžně ukládá všechny informace o požadavcích na servis během jízdy do dálkového ovládání (klíče od vozidla). Může se jednat nejen o požadavky na běžnou údržbu, ale i signalizaci poruch.
  • Při dohodnuté servisní prohlídce si tyto informace přečteme, celkově zkontrolujeme stav Vašeho vozu a vypracujeme nabídku skutečně potřebných prací. Podle rozsahu provedeme na místě nebo dohodneme vyhovující termín.
  • Pokud vůz požaduje výměnu motorového oleje, neznamená to, že je potřeba pouze toto. Podle záznamů uložených v klíči se dozvíme, jestli je potřeba měnit i palivový a vzduchový filtr, zapalovací svíčky apod.
  • Na přání zákazníka jsme schopni diagnostikou upravit intervaly prohlídek na kratší režim.
  • Po provedení plného rozsahu servisních prací dle požadavku zaneseme tyto úkony do online servisní historie BMW.

Výměna oleje v automatické převodovce

  • BMW tvrdí zákazníkům, že náplň v převodovce i diferenciálech je „doživotní“.
  • Výrobce většiny převodovek používaných v BMW je firma ZF. Ta už ovšem má trochu odlišný názor na doživotní náplň a při ztížených provozních podmínkách nařizuje měnit olej každých 80000 – 120000 km nebo co 8 let. Paradoxně jednou z těchto podmínek ztíženého provozu je i častá jízda po dálnicích.
  • Pokud nechcete, aby život těchto komponent skončil po dobu vašeho vlastnictví, VYMĚŇTE NÁPLNĚ.
  • Výměna oleje v automatické převodovce BMW zahrnuje tyto služby:
    • Výměna oleje v automatické převodovce. U ZF převodovek používáme originální oleje ZF Lifeguard. Popřípadě oleje Ravenol u převodovek Aisin.
    • Provádíme jak běžnou výměnu, tak i dynamickou výměnu oleje s proplachem.
    • Výměna integrovaného filtru automatické převodovky za originální filtr ZF.
    • Příčně montované převodovky od výrobce Aisin použité například v BMW X1, X2, Active Tourer, Mini Cooper a dalších, nemají vyměnitelný filtr oleje. Zde je opravdu potřeba měnit olej.
    • Diagnostika vozidla.
    • Reset adaptačních hodnot převodovky, uvedení převodovky do továrního nastavení (na přání zákazníka).
  • Volitelné služby:
    • Výměna oleje v xDrive včetně resetu a kalibrace spojky.
    • Výměna oleje v diferenciálu vpředu a vzadu.
  • Týká se zejména převodovek 6HP19, 6HP21, 6HP26, 6HP28, 8HP70, 8HP75, 8HP76, 8HP45, 8HP50, GA6F21, GA6F22, GA8G45 ale i dalších.

Výměny rozvodových řetězů

  • Další součást vašeho BMW, kterou výrobce považuje za celoživotní. Opak je pravdou.
  • Slyšíte-li při jízdě podezřelé zvuky nebo už od poslední výměny uběhlo hodně kilometrů, neodkládejte výměnu rozvodových řetězů. I u nich totiž dochází k pozvolnému roztahování a opotřebování. Poškozený a nefunkční rozvodový řeťez dokáže nenávratně poškodit motor Vašeho BMW.
  • Výměna rozvodových řetězů je doporučena za každých 200 000 najetých km.
  • Rozvodové řetězy podléhají designovým změnám, výměna proto není u všech modelů stejná a stejně náročná. Jedná se o časově a finančně náročnější zásah.

Opravy xDrive VTG rozvodovek

  • Písmeno X značí pohon všech kol u automobilky BMW a můžete jej mít v každém modelu.
  • U vozů BMW s označením xDrive je pohon na všechna kola řešen rozvodovkou VTG.
  • Porucha xDrive VTG se projevuje při prudké akceleraci škubáním, popřípadě při jízdě v zatáčce.
  • Předcházejte těmto problémům a nechávejte si vyměnit kompletní náplně v těchto komponentech vždy při výměně převodového oleje. Doživotní náplň zde opět nefunguje.
  • Pokud po diagnostice závady zjistíme potřebu opravy VTG, je to řešitelné za několik dní a vaše BMW bude zase fit.

Zvýšení výkonu vašeho BMW

  • Chiptuning se týká řídící jednotky, která má na starosti motor a vstřikování. V té je uložen software, podle kterého se řídí množství vstřikovaného paliva, předstih, předvstřik, plnicí tlak turbodmychadla, tedy všechny komponenty, které mají vliv na výkon motoru a jeho kroutící moment.
  • Chiptuning spočívá v tom, že se nastavení softwaru změní, a to samozřejmě tak, aby motor dosahoval vyššího výkonu, krouticího momentu a ideálně měl i menší spotřebu.
  • Každé pro má i svá proti. Změna parametrů řídicí jednotky motoru se může projevovat vyšší tepelnou zátěží a tedy kratší životností oleje, potažmo turbodmychadla, snížení životnosti spojky a převodovky zejména automatické, přetížením brzdného systému, atd.
  • Váš vůz chápejte jako celek, který musí být plus mínus vyvážený a hlavně technicky způsobilý takové změně. Před každou úpravou projde vůz vstupní diagnostikou, zda nic nebrání navýšení výkonu. Změny v softwaru musí být provedeny správně a do té míry, aby se maximálně předešlo zvýšenému opotřebení mechanických komponent.
  • Stále máte zájem? Přijďte se poradit. Pokud se rozhodnete do toho jít, můžeme Vám tuto službu poskytnout.
  • Tuto službu jsme schopni realizovat na většině přeplňovaných motorů řad E, F a G vyrobených před 6/2020.

Poradenství

  • Konzultace před koupí ojetého staršího vozu zahrnuje:
    • Prověření technického stavu.
    • Zjištění, zda byl vůz v minulosti havarován - případně jak je opraven.
    • Porovnání stavu ujetých kilometrů s databází servisní historie BMW.
    • Kontrolu automobilu nejen diagnostikou, ale dokážeme odhalit spoustu skrytých nedostatků.
  • Poradíme při problémech s vozem. 
  • Navrhneme varianty oprav dle Vašich možností.

a mnoho dalších...

Kontaktujte nás

Adresa

Jan Kaspřík

BMW4U nezávislý autoservis

Československé armády 360

735 51 Bohumín

Telefon
E-mail